Näytetään tekstit, joissa on tunniste Alfa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Alfa. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Äitienpäivä






Äitienpäivänä opeteltiin Alfan kanssa tekemään sushia, (ohje täältä ) onnistuttiin siinä mun mielestä melkosen hyvin. Tarjolla oli myös ihanaa mutakakkua.
Käytiin katsomassa iso-mummia ja mummia. Ja minä sain nättejä kukkia Alfalta ja Fridalta monta märkää suukkoa.

On mothersday me and Alfa trained how to make sushi, I think we maded quite well. Also we had some lovely mudcake.
We went to see great-grandmom and grandmom. And I got some pretty flowers from Alfa and many wet kisses from Frida.

keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Naistenpäivä



Hyvää naistenpäivää muutaman päivän myöhässä! Alfa on kunnostautunut kukkien oston saralla aivan mahtavasti. Me saatiin naistenpäivän kunniaksi Fridan kanssa liljoja, kaksi kappaletta, molemmille omansa.

Happy womens day few days late! Alfa has been much better buying flowers these days then ever. Me and Frida got our own lilies because of womens day.

sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Lauantai puuhia


Fridan flunssa tarttui sitten minuun, vauvanhoito kuumeessa ja sairaana ylipäänsä on kamalaa.
No lauantaina kuume hiukan laski ja taas Fridan päiväuni aikaa me Alfan kanssa puuhailtiin eli tällä kertaa oli vuorossa tatuoinnin väritys.
Kun Frida nukkui sikeästi, äiti vietti kolme tuskaista tuntia Alfan hellässä käsittelyssä..
Kuvasta tuli hieno, mutta kuume otti taas vallan, tatuointi taisi tehdä osansa korkeaan kuumeeseen. No äiti laitettiin peiton alle ja Frida kylkeen köllöttelemään ja koko perheen kesken katseltiin leffaa.

torstai 4. maaliskuuta 2010

Hei Retroruokaa!



Piti nyt vähän fiilistellä 60-lukulaisittain ja yllättää Alfa retrosti lihamurekkeen kasvis versiolla..eli soijamureke, jossa keitettyjä kananmunia sisällä,kyytipojaksi perunamuussia,herne-maissi-paprikaa ja salaattia. Jälkkäriksi tietenkin cappucinot sillä omalla mahti keittimellä ( ! ) ja TIIKERIKAKKUA! Eipä oo vuosiin tullu leivottua tuota mummokakkua ja arvatenkin se oli aivan sairaan hyvää!
Alfakin taisi olla tyytyväinen. Onpa ollut kodinhengetär olo tänään..
Soijamurekkeen ohje tulee tässä;

3 dl soijarouhetta
2 dl korppujauhoja
2 dl soijakermaa
1 sipulikeittopussi
1 rkl oliiviöljyä
suolaa
paprikamaustetta
jauhelihamaustetta
mustapippuria
1 kananmuna
täyte:
4 kovaksi keitettyä kananmunaa
Keitä munat. Laita korppujauhot ja neste kulhoon turpoamaan,skoita joukkoon mausteet ja sipulikeittopussi. Turvota myös soijarouhe. Sekoita korppujauhoseoksen joukkoon muut aineet paitsi keitetty kananmuna.
Taputtele mureketaikina öljytylle leivinpaperille suorakaiteen muotoiseksi n. 30 cm pitkäksi levyksi. Kuori munat. Aseta munat pitkittäin murekelevyn keskelle. Nosta murekkeen reunat munien yli ja muotoile mureke pitkulaiseksi kostutetuin käsin.
Sirottele pinnalle hiukan korppujauhoja. Paista 175 astetta n.1 tunti.

Tiikerikakun ohje löytyy täältä

sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Hääpäivä



Alfa piirsi mulle hääpäivä lahjaksi kukkia,aika kauniita.