Näytetään tekstit, joissa on tunniste koti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste koti. Näytä kaikki tekstit

perjantai 18. kesäkuuta 2010

Kesä






Meillä on ollut aika kiire, on ollut töitä, pääsykokeita, hääjärjestelyitä ja kissavauvoja. Olen leiponut lähipäivinä ainakin sata muffinsia elokuun hääjuhliin.
Frida täytti seitsemän kuukautta ja osaa nykyään istua ja seistä tukea vasten, hurjaa, kohta Frida varmaan kävelee..
Päätin, että meidän häihin tulee origami lintuja puihin roikkumaan, mutta jostain syystä niiden tekeminen olikin äärettömän vaikeaa, no youtubesta opetusvideo katseluun ja ankara harjoittelu käyntiin, nyt niitä on jo viisikymmentä!
Sunnuntaina me lähdetään Madridiin vähän lomailemaan ja moikkamaan ihanaa ystävää. Jännittää Fridan puolesta tuo ltuleva lentomatka.


We have had little bit busy last weeks, there has been work, preview exams, wedding things and cat babies. I've baked at least hundred cupcakes for wedding party in august.
Frida is now seven months old and she can sit and stand with support,wild,soon she is probably walking..
I decided that in our wedding there is going to be origami birds hanging in trees, but somehow it was really hard to make those birds, well training video from you tube helped me a lot and now there is at least fifty birds!
On sunday we leave to Madrid for vacation and see dear friend.
I'm nervous about Fridas future flying trip.

keskiviikko 19. toukokuuta 2010

Kaikenlaista




Viime viikolla maalasin meidän vanhat rottinki kalusteet punaisiksi. Tänään tuli testattua niitä ekaa kertaa lounaan ääressä. Tein myös ensimmäiset koe-erät häämuffineista ja kyllä, muutama hyväkin löytyi, mutta tein myös elämäni pahimman muffinin, en suosittele, tämä sitruuna muffini oli jotain aivan kamalaa. Mustikka ja suklaa versiot siis onnistuivat ja vegaanisena versiona, ohje täältä.
Illalla maalasin vielä taulunkehyksiä ja vintiltä löytyneen tarjottimen.
Fridalle puhkesi eilen muuten kaksi alahammasta, sillä selittyi muutaman päivän kiukuttelu ja kirkuminen..

Last week I painted our rattan furnitures to red. Today I tested them first time and I had my luch with them. Also today I started baking first test entry of muffins to our wedding party and yes, there was few good ones, but oh my god I also did one of disgusting muffin ever. Well, bluberry and chocolate muffins were good and I did them vegan.In the evening I painted some frames and this tray what I found from attic.
By the way Frida had her first two tooth yesterday, that explaind lot of screaming and tantrums..

lauantai 8. toukokuuta 2010

Perjantai





Satoi vettä koko päivän. Kun Frida nukkui, minä maalasin meidän ovet ja ovenkarmit. Tulipa siistit.

It was a rainy day. When Frida slept I painted our doors and door frames. Looking good.

keskiviikko 28. huhtikuuta 2010

Tahtoo!



Näistä tahtoisin jommat kummat, Alakuva Hackman Lion, ylempi Focus de luxe, molemmat 50-luvun retromallistoa. Sopii meille.

I need to choose, lower pic Hackman Lion, upper Focus de luxe, they both are this retro 50's collection. Suites for me.

perjantai 16. huhtikuuta 2010

Perjantai puuhat





Perjantai illan paras puuha kun Alfa on viihteellä ja Frida nukkumassa; silitys!
Todella huono romanttinen komedia ruutuun pyörimään ja rauta kuumaksi.
Huhhuh, enpä olisi vuosi sitten uskonut, että näinkin näitä iltoja tulen viettämään ja vielä ilolla. Outoa.

Friday nights best thing to do when Alfa is partying with friends and Frida is sleeping; Ironing!
watching very bad romantic comedy and ironing.
huaah, a year ago I wouldn't believe that this is the way how I spend my evenings and with joy. Weird.

keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Huhtikuu





Viimeinen viikko ennakkotehtävien parissa, onneksi, alan jo väsymään niihin.
Kevään kunniaksi me Fridan kanssa laitettiin kasvamaan kaneli basilikaa.
Frida näytti ihan klovnilta mustikkasoseen jälkeen ja tehtiin myös sängystä keinu, kun kävi aika pitkäksi..
Tänään Frida menee kummisedälle hoitoon. Minä ja Alfa päästään leffaan yhdessä ensi kertaa Fridan syntymän jälkeen, jännittävää.

Last week with my preview works, thank god, I am getting tired of those.
Celebration for spring Me and Frida started to grow some cinnamon basil.
Frida looked like a clown after eating bluberries and we made a swing from her bed..we had fun.
Today Frida's godfather is taking care of Frida, me and Alfa are going to movies first time together after Frida's birth, exciting.

tiistai 30. maaliskuuta 2010

kaaosta ilmassa



Tänne mahtuis kolmekin vauvaa!





Huomatkaa mun lämpöä rakastava työtoveri Sylvi





Tosi style, tilasin valkoisena



Mä teen ennakkotehtäviä kuin hullu ja meidän työhuonekin alkaa näyttää siltä. Alfa on tietysti aivan onnessaan tästä 'siistiydestä'. Stresseissäni hajotin myös puhelimeni, joten uusi lähti tilaukseen. Tilasin tollasen Nokian 6760 sliden, näyttää niin päheeltä etten varmaan osaa sitä edes käyttää..!
Nyt onkin hyvä taas miettiä millaisissa olosuhteissa mä asun 2000- luvulla; Mulla ei ole puhelinta ( onneksi on netti! ), meillä ei ole juoksevaa vettä ja meidän vessa on nuorempi kuin meidän tytär ja tietenkään se ei toimi vedellä.
Huaah, onneksi nyt näyttää siltä, että saan ennakkotehtävät tehtyä ja ehkä jopa palautettua, vielä on paljon tekemistä, mutta on myös idea mikä toteuttaa..

I'm doin' my preview work as a crazy and our work room is starting to look like that..Alfa is of course very happy of that..On my stress I also broked my phone and now I need to get a new one, well I ordered this new Nokia 6760 slide, wich is looking so hifi that I don't know how to use it..!
Now it's a good time to think how I live in 2000 century; I don't have phone ( but I have internet! ), we don't have runnin' water and our toilet is younger then our daughter and it's not using any water of course.
Huaah, gladly it's looking that I am getting mu previws done and maybe even return, I have lot to do, but now I have an idea.

torstai 11. helmikuuta 2010

Unten maille pallomaille





Halusin hiukan uudistaa sohvan nurkkia ja makuuhuonetta musta valkosella,joten Tilasin viime viikolla H&M homesta vähän koristetyynynpäällisiä ja pallolakanat,pallolakanoista pitäis vaan jaksaa tehdä yksi iso parivuoteen pussilakana,jospa tänä iltana ehtis niin pääsis näkemään pilkullisia unia..
Noi rusettityynyt tuli muuten mustana.

I wanted to colour our sofa and bedroom little bit with black and white, so I ordered last week from H&M home some pillow cases and dot bedsheets. I just need to sew one big bedsheet from these towo little ones tonight, so maybe we'll see some dotty dreams next night..
Those bowpillows came by the way black.