Näytetään tekstit, joissa on tunniste harrastukset. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste harrastukset. Näytä kaikki tekstit

torstai 29. huhtikuuta 2010


Iltalukemista.

Something to read.

maanantai 15. maaliskuuta 2010

Kiirus



Äidillä aika sama fiilis



Niin. Joudun vähän supistamaan bloggailua tulevina viikkoina, mun kaiken ajan syö tällä hetkellä Fridan lisäksi Yliopiston ennakko tehtävät, mulla on aikaa huhtikuun puoleen väliin, joten aika meneekin kivasti niissä..Toivottakaa mulle jaksamista tehtävien kanssa.
Ois muuten kiva jos tätä blogia joku lukee niin kommentoisi tai liittyisi lukijaksi...Kiitos!

Well, I'm going to write little bit less my blog in next weeks. I need to spend all my time with Frida and preview work to university, I have time until half of april..Wish me good luck with that.
It would be nice that if there is somebody reading this blog that He/she commented and join on my readers..thanks!

perjantai 12. maaliskuuta 2010

Tavoite mekko


Fridan syntymästä tulee ensi viikolla neljä kuukautta ja vielä on raskaus läskejä jäljellä jonkin verran. Tässä on mun tavoite mekko, mihin ois ihan kiva mahtua kesällä.

Next week it's four months since Frida borned and I still have some pregnancy fat left. Here is my goal dress, where it would be nice to fit in next summer.

sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Pin up's




Mun mielestä Pin up tytöissä on vaan jotain mielettömän siistiä.
Meillä on tällä hetkellä Pin up kalenteri, josta revitään joka päivä sivu pois. Mä oon säästäny niitä kuvia, et jos jotain niistä puuhaisi ja eilen päätin, että teen niistä kollaasin makuuhuoneen seinälle. Tässä nyt sitten vähän esimakua siitä..kuvia tarvitaan vielä jonkin verran, mut onneks vuotta on vielä reilusti jäljellä!

I think pin up girls are somehow very cool.
We have at the moment a pin up calendar, where you tear one page away every day.
I have saved those pics, that maybe I'll do something of them someday and yesterday I decided to do a collage to our bedroom wall. Here is little preview of that...I still need lot's of pictures, but happily we have a lot of this year left!

Lauantai puuhia


Fridan flunssa tarttui sitten minuun, vauvanhoito kuumeessa ja sairaana ylipäänsä on kamalaa.
No lauantaina kuume hiukan laski ja taas Fridan päiväuni aikaa me Alfan kanssa puuhailtiin eli tällä kertaa oli vuorossa tatuoinnin väritys.
Kun Frida nukkui sikeästi, äiti vietti kolme tuskaista tuntia Alfan hellässä käsittelyssä..
Kuvasta tuli hieno, mutta kuume otti taas vallan, tatuointi taisi tehdä osansa korkeaan kuumeeseen. No äiti laitettiin peiton alle ja Frida kylkeen köllöttelemään ja koko perheen kesken katseltiin leffaa.

perjantai 5. maaliskuuta 2010

Spray hommia





Spraylla huonekalujen maalaaminen on nopeaa ja jäljestä tulee hyvän tasainen.Raskausaikana sprayt joutui jättämään kaappiin ja maalaamaan vesiohenteisilla maaleilla, tosin nykyään spraytakin saa myrkyttömänä, mutta hinta on järettömän korkea. Nyt pitikin sitten ottaa ilo irti pitkästä aikaa spray maaleista..Maustepurkit ja makuuhuoneen pöytä olivat odottaneet maalausta puolisen vuotta,joten suhautin ne Fridan nukkuessa päikkäreitä. Hommaan kun meni niin vähän aikaa, niin innostuin vielä maalaamaan parit jakkarat, mustalla tietty.
Kannatti maalata pinta muutamaan kertaan, jotta jälki jäi tasaiseksi.

torstai 4. maaliskuuta 2010

Hei Retroruokaa!



Piti nyt vähän fiilistellä 60-lukulaisittain ja yllättää Alfa retrosti lihamurekkeen kasvis versiolla..eli soijamureke, jossa keitettyjä kananmunia sisällä,kyytipojaksi perunamuussia,herne-maissi-paprikaa ja salaattia. Jälkkäriksi tietenkin cappucinot sillä omalla mahti keittimellä ( ! ) ja TIIKERIKAKKUA! Eipä oo vuosiin tullu leivottua tuota mummokakkua ja arvatenkin se oli aivan sairaan hyvää!
Alfakin taisi olla tyytyväinen. Onpa ollut kodinhengetär olo tänään..
Soijamurekkeen ohje tulee tässä;

3 dl soijarouhetta
2 dl korppujauhoja
2 dl soijakermaa
1 sipulikeittopussi
1 rkl oliiviöljyä
suolaa
paprikamaustetta
jauhelihamaustetta
mustapippuria
1 kananmuna
täyte:
4 kovaksi keitettyä kananmunaa
Keitä munat. Laita korppujauhot ja neste kulhoon turpoamaan,skoita joukkoon mausteet ja sipulikeittopussi. Turvota myös soijarouhe. Sekoita korppujauhoseoksen joukkoon muut aineet paitsi keitetty kananmuna.
Taputtele mureketaikina öljytylle leivinpaperille suorakaiteen muotoiseksi n. 30 cm pitkäksi levyksi. Kuori munat. Aseta munat pitkittäin murekelevyn keskelle. Nosta murekkeen reunat munien yli ja muotoile mureke pitkulaiseksi kostutetuin käsin.
Sirottele pinnalle hiukan korppujauhoja. Paista 175 astetta n.1 tunti.

Tiikerikakun ohje löytyy täältä

tiistai 2. maaliskuuta 2010

No huhhuh


Jumankauta mikä sää,etteikö ois kävellen vaikeeta,niin siihen vielä rattaat päälle. No huhhuh sanon minä, takapuoli lihakset ( jos siellä jotain jäämiä niistä on) on varmaankin maitohapoilla. Tässä sitä yrittää kevättä fiilistellä, mut täytynee fiilistellä sitä vaan terassilla, ei tuolla voi kävellä. Pisteenä IIN:n päälle lähikaupasta ei löytynyt Cashew pähkinöitä,joten piti marssia prismaan ja siellä törmätä maailman epäystävällisimpään myyjään. En tajua noita elämäänsä kyllästyneitä kaupan kassoja, vaihtais alaa jos ketuttaa.
Nyt väsäämään ruokaa, jospa se jeesis tätä ketutusta.

sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Hiihtoloma





Meidän perhe vietti hiihtolomaa itä-suomessa, matkustimme Joensuuhun ihmettelemään elämää.Tarkoitus oli myös harrastaa talviurheilua, mutta jouduimme tyytymään kippisten ja kauppojen koluamiseen Fridan äkeän olon vuoksi. Ei se mittään,taas tuli löydettyä jos jonkinlaista asustetta ja rompetta.
Juvan abc:lla on kauppa,(jonka nimeä en nyt muista),missä myydään kaikkea tosi hienoa, meille tuli pitkä tauko Juvalla kun jäätiin ihmettelemään tarjontaa. Fridalle ostettiin hieno Kellogs alusta, meille muille laastareita,valokuvakansio ja vanha kortti. Siellä oli vaikka mitä, mutta pienoisen rahapulan vuoksi jouduttiin hillitsemään omia osto himoja.

maanantai 15. helmikuuta 2010

Auringonpaistetta..



Maisema makuuhuoneen ikkunasta,välillä on vaikea uskoa asuvansa helsingissä..





Pikku kyläilijä







Voi ihanuutta,mikä ilma oli tänään!Fridan kanssa kävimme ihastelemassa aurinkoa vaunulenkillä.Kävimme myös ihmettelemässä koda-koiraa ystävän luona. Äidin päivän kruunaa vielä iltajooga,ihanaa.Energiataso on heti ihan eri kun on saanut virtaa auringosta.