Näytetään tekstit, joissa on tunniste Frida. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Frida. Näytä kaikki tekstit

lauantai 19. kesäkuuta 2010

Keinu



Tämä on tällä hetkellä maailman paras juttu; Keinu.


This is at the moment best thing; a swing.

perjantai 18. kesäkuuta 2010

Kesä






Meillä on ollut aika kiire, on ollut töitä, pääsykokeita, hääjärjestelyitä ja kissavauvoja. Olen leiponut lähipäivinä ainakin sata muffinsia elokuun hääjuhliin.
Frida täytti seitsemän kuukautta ja osaa nykyään istua ja seistä tukea vasten, hurjaa, kohta Frida varmaan kävelee..
Päätin, että meidän häihin tulee origami lintuja puihin roikkumaan, mutta jostain syystä niiden tekeminen olikin äärettömän vaikeaa, no youtubesta opetusvideo katseluun ja ankara harjoittelu käyntiin, nyt niitä on jo viisikymmentä!
Sunnuntaina me lähdetään Madridiin vähän lomailemaan ja moikkamaan ihanaa ystävää. Jännittää Fridan puolesta tuo ltuleva lentomatka.


We have had little bit busy last weeks, there has been work, preview exams, wedding things and cat babies. I've baked at least hundred cupcakes for wedding party in august.
Frida is now seven months old and she can sit and stand with support,wild,soon she is probably walking..
I decided that in our wedding there is going to be origami birds hanging in trees, but somehow it was really hard to make those birds, well training video from you tube helped me a lot and now there is at least fifty birds!
On sunday we leave to Madrid for vacation and see dear friend.
I'm nervous about Fridas future flying trip.

maanantai 10. toukokuuta 2010

Hui jee!







Frida oppi tänään ryömimäään. Nythän on siis menty muutama viikko peruutusvaihteella, mutta tänään Frida ymmärsi punkea käsillä eteenpäin. Tyyli on tietenkin kovin omalaatuinen, mutta eteenpäin mennään, huomenna varmaan jo kovemmalla vauhdilla.


Today Frida learn how to crawl. She has had the reverse gear on few weeks, but today she understanded that she needs her arms also. Style is of course very special, but who cares, we're going forward, tomorrow even faster.

sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Äitienpäivä






Äitienpäivänä opeteltiin Alfan kanssa tekemään sushia, (ohje täältä ) onnistuttiin siinä mun mielestä melkosen hyvin. Tarjolla oli myös ihanaa mutakakkua.
Käytiin katsomassa iso-mummia ja mummia. Ja minä sain nättejä kukkia Alfalta ja Fridalta monta märkää suukkoa.

On mothersday me and Alfa trained how to make sushi, I think we maded quite well. Also we had some lovely mudcake.
We went to see great-grandmom and grandmom. And I got some pretty flowers from Alfa and many wet kisses from Frida.

perjantai 7. toukokuuta 2010

Torstai




Frida kävi serkku-pojan kanssa lounaalla Korjaamolla. Samalla reissulla käytiin katsastamassa Kumpulan vekarakirppis ja töölön ulle dulle dof. Löydettiin Vansin tossut ( tosin ne on niin isot että voidaan käyttää vasta ensi vuonna )ja tosi tyylikäs uikkari kesäksi. päivä oli hieno ja todella keväinen. Ihanaa. Laatikon pohjalta löysin Fridan tulevan kesähatun, eikö oo hieno?

Frida had lunch date with cousin boy at Korjaamo. Same trip we checked this fleamarket at kumpula and ulle dulle dof second hand store at töölö. I found these Vans sneakers ( but I think those will fit next year ) and really stylish swimsuit for summer. Day was great and really springish. Lovely. Bottom of a drawer I found Frida's future summer hat, isn't this cool?

keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Vappu





Fridan vappu meni hyvin, aamulla aloitettin mäyräkoiran pureskelulla ja illalla grillattiin soijanakkia, vähän oli viileä sää, mutta ei se menoa haitannut.
Seuraavana päivänä piti vähän keinua pehmokaverien kanssa.

FRida had good labor day, morning started by chewing sausage dog and in the evening we grilled some soy frankfurter, it was little bit chilly but still we had good mood going on. In the next day she had to swing little bit with stuffed animals.

tiistai 27. huhtikuuta 2010

Löytöjä




Lappeenrannan reissu oli mukava, ehkä jonkin verran hektinen. Minä ja Alfa päästiin viettämään yhteistä iltaa ja Fridalla meni hyvin papan kanssa, jee! päästään siis ulos joskus toistekin!
Eksyttiin myös lauantaina lastenkutsuille, siellä oli hieno kakku ja paljon lapsia ja Fridallla mukavaa.
Käytiin sunnuntaina vähän ostamassa sukkahousuja ja mukaan tarttui muutakin..Kirpputorilta löytyi ihana merimies asu, punainen vekkihame ja parit lapaset, kaikki nämä on nyt vielä liian suuria, mutta ensi syksynä päästään ihastelemaan seilori- Fridaa. Lindexiltä löytyi aika hieno nahkatakki, haaremihousut ja yöpuku ja ne sukkikset..Kappahallista löytyi vihdoinkin mustavalkoisia bodeja, joten piti niitä muutama ostaa varastoon.
Aarg lähti vähän lapasista tuo shoppailu.


We had fun trip in Lappeenranta, maybe little bit too hectic. Me and Alfa had fun night out and Frida's night with grandpa went good,Jei! I think we can go out with Alfa another time too!
On saturday we went to this birthday party there was pretty cake, lot's of children and Frida had fun!
Sunday we went shop some pantyhose for Frida and again I buyed something else too..at fleamarket I found really cute sailor outfit, red plaitskirt and couple pair of cloves for Frida these all are now too big but next fall we can see little sailor-Frida. From Lindex we got this cool leather jacket, harempants and pyjamas and those pantyhose..And finally I found from Kappahall black and white onesies, so I had to buy few ones.
Argg my shopping went too far.

perjantai 23. huhtikuuta 2010

Itä


Me lähdetään tänään taas ihmettelemään idän ihmeitä Lappeenrantaan eli sukuloimaan,kaveroimaan ja hengailemaan. Oli myös suunnitelmissa,että Frida menisi illaksi hoitoon papalle,ja me Alfan kanssa voitaisiin viettää hetki kahden vaikka kaupungilla. Sitä odotellessa,mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Today we're gonna go to east part of finland, Lappeenranta city. Meaning is to see relatives, friends and hang out. We had ´this plan that Grandpa would be taking care of Frida and me and Alfa can hang out,perhaps in the city. we'll waiting for that have a nice weekend you all!

torstai 22. huhtikuuta 2010

Ihan pihalla





Koko viikko on mennyt pihalla. Olen kuopsuttanut, siivonnut, haravoinut, kuopsuttanut, ihmettelyt ja pohdiskellut. Pihapuuhat on aika hyvää ajatustyötä. Erilaisia siemeniä olen ostanut jo nyt tolkuttoman määrän. On kiva muutenkin jännityksellä odottaa mitä sieltä pihasta oikein nousee Katsotaan millaisen 'puutarhan' saan aikaan. Fridalla oli muuten maanantaina 5kk neuvola ja saatiin lupa maistella kananmunaa ja kalaa, tuntuu tosi hurjalta, että pikkumimmi on jo niin iso. Fridan konttausaikeet näyttävät myös lupaavalta, tällä hetkellä on vielä peruutusvaihde päällä, mutta pikkuhiljaa lähdetään eteenpäin..


I have been hole week in our yard. I have scratched, cleaned, raked, scratched, wondered and thinked. It's good to have a yard where you can do stuff 'cause then you have time to think. I have bought different kind of seeds allready a ton. It's so exciting to wait what comes from the ground.We'll see how my 'garden' turns out. Frida had her 5 month meating in child health centre and we got permission to start tasting some eggs and fish, it feels so weird that she is allready that big. Also she has started to move alot but backwords, I think she is going to crawl soon..

sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Kirkasta




Pesin ikkunat, varmaan ekaa kertaa elämässäni ja molemmin puolin! Onpa kirkasta, kunpa ulkonakin alkaisi pian vihertää, jotta olisi kauniimmat maisemat. On niin kevät olo, että tekisi mieli hypellä!Frida otti rennosti nukkuen vaunuissa ja Sarkku päätti muuttua turkiskauluriksi.
No jospa hyppelehtisin vielä Fridan kanssa vaunulenkille ja sitten pakkaan ennakkotehtävät, kuullostaa suunnitelmalta.

I washed our windows, probably first time of my life and both sides! It's so clear, I wish that also outside everything starts to grove, that I could watch something nice on my windows. I feel so springish that I could jump! Frida was relaxing on her carriage and Sarkku decided to change on a furcollar.
Well if I'll start jumping to outside and have a carriage walk with Frida and after that I'll pack my preview work, sounds like a plan.

lauantai 10. huhtikuuta 2010

Lauantai





Tänään oli ihana päivä. Hengailtiin kaupungilla koko perhe,syötiin pitkästä aikaa nepalilaista ja käytiin katsomassa Escherin näyttely ja se oli todella hyvä, suosittelen lämpimästi. Hyvää fiilistä varmaan siivitti tuo ihana sää, aurinko paistoi ja linnut lauloi, jotenkin ihan mahtavaa, kevät.
Ostin Fridalle Name it liikkestä kahdet aurinkolasit, kun lähti niin halvalla ja olihan ne aika päheet.

Today it was lovely day. We were hanging in the city all of us, whole family, we ate in nepalise restaurant and went to see this Eischer exhibition and it was relly good, I'll recommend that. Also sun was making my good mood even better, birds were singing and everything was perfect, spring.
I boughted two sunglasses for Frida, they were so cheap and soo cool.

keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Huhtikuu





Viimeinen viikko ennakkotehtävien parissa, onneksi, alan jo väsymään niihin.
Kevään kunniaksi me Fridan kanssa laitettiin kasvamaan kaneli basilikaa.
Frida näytti ihan klovnilta mustikkasoseen jälkeen ja tehtiin myös sängystä keinu, kun kävi aika pitkäksi..
Tänään Frida menee kummisedälle hoitoon. Minä ja Alfa päästään leffaan yhdessä ensi kertaa Fridan syntymän jälkeen, jännittävää.

Last week with my preview works, thank god, I am getting tired of those.
Celebration for spring Me and Frida started to grow some cinnamon basil.
Frida looked like a clown after eating bluberries and we made a swing from her bed..we had fun.
Today Frida's godfather is taking care of Frida, me and Alfa are going to movies first time together after Frida's birth, exciting.

torstai 18. maaliskuuta 2010

Ruuhka




Päästiin siis vihdoin ja viimein moikkaamaan Helmi-vauvaa, voi että, Frida oli ihan jättiläinen. Niin se aika vaan kuluu..tällä viikolla se on kulunu supernopeesti. Ennakkotehtävät ahdistaa ja tuntuu etten edisty, noh jospa ensi viikko olisi parempi.
Näpertelin yhtenä iltana tollasia ruusuja vanhoista pitsien jämistä, nyt ajattelin et niitä vois koittaa tehdä muustakin kuin pitsistä.
Tänään meillä oli ruuhka, paljon ihmisiä kyläilemässä, mistä tuli aika hyvä mieli,illan kruunasi koiravieras, jota Selma- kissa katseli turvallisesti ikkunan läpi.
Frida söi muuten tänään eka kerran bataattia, ilme oli näkemisen arvoinen, tarvinnee varmaan muutaman maistamis kerran...


Finally we had the pleasure meet Helmi-baby, oh my, Frida is giant compared baby. Time is running..this week time has runned super fast. My preview tasks are making me anxious and I feel that I don't get anything done, well maybe next week is going to be better.
I did one night these little roses from old laces, now I'm thinking that it would be nice to use some other fabric also then lace.
Today it was traffic at our home, lot's of people visiting, wich make me feel good, best was this dog , who Selma- cat was watching safely trough the window.
Frida ate today first time sweet potato, I think she is going to need few more times to taste it..

tiistai 16. maaliskuuta 2010

Net shopping





Tuli osteltua netin kautta, kun en kaupoille jaksa lähteä..Frida on jo niin iso tyttö, että tällä viikolla aloitetaan maistelemaan kiinteää ruokaa..Pitäähän neidillä aterimet olla ja lautanen , joten nettikaupasta löytyi!
siinä sivussa löytyi myös aika päheet kengät ja sophie the giraffe, minkä pitäis olla myrkytön, ekologinen ( kallis ) ja hyvä purulelu, no katotaan nyt..
Kaikki muukin kyseisessä nettikaupassa on ekoa ja kierrätettyä,mikä on hyvä asia.
Tänään päästään vihdoin ja viimein moikkaamaan Helmi-vauvaa, sitä odotetaan innolla!

I did some internet shopping, 'cause I don't have mood for regular shops right now..Frida is allready so big that this week she is going to start tasting real solid foood..well of course little lady needs some spoons and plate, so I founded these from webshop!
Allso There was quite cool shoes and sophie the giraffe, wich is so post to be non toxic,ecological ( expensive ) and good bite toy..well we'll see..
Everything else in this shop is eco and recycled, wich is really good thing.
Also today we are going to see finally little Helmi-baby, looking for to it!